Рус Укр
ГоловнаПублікаціїБлагоустрійНардепи «вдарили» по кіосках штрафами
Новини ЖКГ
28 Березня 2024 p.
21 Березня 2024 p.
15 Березня 2024 p.
26 Лютого 2024 p.
08 Лютого 2024 p.
31 Січня 2024 p.
29 Січня 2024 p.
18 Січня 2024 p.

Нардепи «вдарили» по кіосках штрафами

Самовільно розміщеним тимчасовим спорудам оголосили війну на законодавчому рівні. Парламентарі прагнуть встановити адміністративну відповідальність за таке порушення. Тож, невдовзі підприємцям можуть загрожувати кількатисячні штрафи із конфіскацією споруд

Впродовж останніх років благоустрій українських містечок та міст бажає кращого, не в останню чергу через засилля самовільно розміщених тимчасових споруд. Особливо гострою ця проблема є для столиці і обласних центрів. Гострою настільки, що, йдучи вулицею, все частіше від місцевих можна почути поряд зі звичним «Понаїхали!», нове – «Понаставляли!».

А й справді, масштаби такої негативної тенденції, на прикладі Києва, де самовільно розміщені споруди, здається, ростуть на вулицях, як гриби, а міська влада невпинно і, на жаль, не результативно з ними бореться, неозорі. 
 
Лише протягом 2014 року, за інформацією КМДА, було демонтовано майже дві тисячі незаконно встановлених МАФів, І це ще не кінець. За словами мера міста Віталія Кличка, більшість із нині розміщених у столиці кіосків також незаконні.
 
«Більшість МАФів у Києві стоять незаконно, і вони будуть демонтовані. Але ситуація непроста. Оскільки за наявної техніки ми можемо прибирати максимум 10 МАФів на день... Будемо залучати підприємства, які нам допомагатимуть боротися з незаконними МАФами. Щоби ми могли прибирати сотню кіосків на добу. І ще одна проблема - великий спротив демонтажу з боку підприємців» - підкреслював він днями у ефірі одного зі столичних радіо.
 
Тож, навіть якщо самовільно розміщені споруди демонтують, на їхньому місці відразу виростають нові. І все б нічого, можна було б продовжувати цю боротьбу, як безкінечну історію, однак кожен демонтаж – додатково виділені кошти з місцевого бюджету, котрі могли б були використані на інші цілі.
 
Причиною виникнення такої ситуації, цілком може бути те, що українське законодавство забороняє самовільне розміщення тимчасових споруд, але не карає за нього достатньо суворо.
 
 
Зауважимо, наразі питання розміщення тимчасових споруд регулюється статтею 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з нею, розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Так, на виконання цієї норми наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня 2011 року було затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Пунктом 2.31. Розділу ІІ цього порядку зазначається, що розміщення тимчасових споруд самовільно забороняється. Однак жодним законом України не встановлено відповідальності за таке порушення. 
 
Парламентарі вирішили усунути це упущення. Так, 11 лютого у Верховній Раді групою депутатів від «Блоку Перта Порошенка» був зареєстрований проект Закону №2106 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за самовільне розміщення тимчасових споруд».
 
Зокрема, цим документом, згідно з пояснювальною запискою, пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 152-2, в якій передбачено, що самовільне, тобто таке, що порушує встановлений законодавством порядок розміщення на території населених пунктів, а також за їх межами, тимчасових споруд тягне за собою накладення штрафу від 300 (5100 грн) до 500 (8500 грн) неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією тимчасових споруд.
 
Ті самі дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення – тягнуть за собою накладення штрафу від 500 (8500 грн) до 600 (10 200 грн) неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією тимчасових споруд.
 
Систематичне вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті – тягне за собою  накладення штрафу у розмірі від 600 (10200 грн) до 900 (15300 грн) неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією тимчасових споруд.
 
 
При цьому зауважується, що запропоновані розміри штрафу приближені до максимальних розмірів, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.
 
Примітно, на сьогодні максимальна межа розміру штрафу, передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення становить 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
Також документом пропонується встановити, що адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядатимуть справи за вчинення такого порушення, а посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад, складатимуть протоколи про адміністративне правопорушення, передбачені новою статтею 152-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
 
На думку розробників, прийняття законопроекту №2106 сприятиме підвищенню рівня свідомості підприємців, дозволить посилити вплив держави на таких порушників, а також виховну роль Кодексу України про адміністративні правопорушення, та значно покращити благоустрій населених пунктів.
 
Можливо, й так. А можливо, справа не в тому, що за самовільне розміщення тимчасових споруд недостатньо карають. Можливо, потрібно створити такі умови для розвитку малого та середнього бізнесу, за яких у підприємців не буде виникати потреби попри заборони і демонтажі, знову розміщувати тимчасові споруди без погодження з місцевою владою.
 
До прикладу, не так давно КМДА пікетували представники малого та середнього бізнесу. Близько двох сотень людей перекрили всі дорожні смуги на центральній вулиці столиці – Хрещатику, і вимагали діалогу зі столичною владою щодо розміщення МАФів. Дві сотні підприємців – не так вже й мало, важко повірити, що усі вони хочуть працювати незаконно.
 
Примітно, у 2011 році нардеп від «Батьківщини» Володимир Яворівський вже ініціював внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, однак щодо посилення відповідальності за самовільне розміщення малих архітектурних форм. Тоді пропонувалося встановити накладення штрафу за самовільне розміщення таких споруд від 1 до 2 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією малих форм, предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі. У випадку повторного порушення розмір штрафу подвоювався, а у разі систематичного вчинення таких дій сума штрафу складала він 4 до 8 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Але документ був відкликаний.
 
Катерина Ляшевська
 
Коментарі (0)