Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Енергетична безпека витягне державні кошти
Новини ЖКГ
22 Листопада 2017 p.
08 Листопада 2017 p.
07 Листопада 2017 p.
31 Жовтня 2017 p.
27 Жовтня 2017 p.
24 Жовтня 2017 p.
13 Жовтня 2017 p.
12 Жовтня 2017 p.
06 Жовтня 2017 p.
21 Вересня 2017 p.

24СМИ:


Енергетична безпека витягне державні кошти

Поки деякі парламентарі покращували за рахунок комунального популізму свої рейтинги, уряд стикнувся з фактом - потрібно створювати резервний фонд у 25 млрд грн для забезпечення та гарантування оплати за спожитий природний газ.

Із проведенням другого туру виборів міських голів у більшості обласних центрів та міст, населення в яких перевищує 90 тисяч, в Україні нарешті завершилися піврічні перевиборчі перегони. Обравши собі нову місцеву владу, звільнившись від нав’язливої телевізійної політичної реклами, бордів та сіті-лайтів, українці потроху повертаються до звичного життя. Без гучних корупційних справ, які нічим не закінчуються, без політичних заяв комічного масштабу та космічної некомпетентності. Разом із бордами кудись зникли вимоги про справедливість тарифів та контрактну армію. Наступного дня після завершення виборів зник з-під вікон Кабінету Міністрів так званий «Тарифний майдан» під проводом Олега Ляшка. Відтепер радикали будуть скромно збирати підписи проти комунальних тарифів. Після оголошення результатів виборів якось замовк рупор «Тарифної мобілізації», яка ще декілька місяців тому оголосила мало не «джихад» проти зажерливих монополістів-комунальників.

Потроху оговтується від передвиборчого марафону та повертається до звичного рутинного законотворення і найвищий законодавчий орган – Верховна Рада України. Зокрема, народні обранці почали працювати в профільних комітетах та аналізувати якість законопроектів, поданих за час передвиборчої агітації представниками різних політичних сил.
 
Поки що найбільший відсоток неякісних та популістичних законопроектів припадає на Комітет Верховної Ради у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю. Воно і не дивно, адже наразі лише лінивий політик не дозволив собі піаритись під час цьогорічних місцевих виборів на темі АТО та долі ветеранів війни з сепаратизмом.
 
Зокрема, рішенням цього профільного Комітету ВРУ були повернуті суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання:
 
- проект Закону «Про внесення зміни до статті 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо відновлення пільг на оплату комунальних послуг та безоплатного забезпечення ліками учасників війни» (реєстр. №2482а, автор – нардеп Міщенко С.Г.), яким пропонувалося виключити діючу норму, згідно з якою пільги учасникам війни надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
- проект Закону «Про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про соціальні послуги» щодо приведення у відповідність із вимогами Конституції України» (реєстр. №2428а, автор – нардеп Дехтярчук О.В.), яким пропонувалося призначити щомісячну компенсаційну виплату у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги інвалідам І групи, дітям-інвалідам, тяжкохворим, що не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами).
 
 
- проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо відновлення належного рівня соціального забезпечення» (реєстр. №3150-1, автори – Королевська Н.Ю. та Солод Ю.В), яким пропонувалося виключити із Закону №3551-ХІІ частину шосту статті 14, частину сьому статті 15 та частину другу статті 16, які передбачають надання окремих пільг лише в залежності від доходу сім’ї пільговика.
Іншим комітетам пощастило трохи більше і вони зайняті аналізом досить цікавих законопроектів, які в разі прийняття матимуть досить серйозний вплив на політичне та економічне життя в країні. Комітет ВРУ з питань бюджету рекомендував прийняти за основу проект Закону «Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо надання державних гарантій» (реєстр. №3388), а також проект Закону «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо надання державних гарантій» (реєстр. №3389), які подані Кабінетом Міністрів України.
 
Законопроект №3388 підготовлено Мінфіном на виконання доручення Прем’єр-міністра за результатами переговорів з представниками Світового банку, листів директора у справах України, Білорусі та Молдови регіон Європа та Центральної Азії Чімяо Фан від 21 жовтня 2015 року та від 26 жовтня 2015 року, листа Міжнародної фінансової корпорації від 16 жовтня 2015 року та звернень Міненерговугілля і НАК «Нафтогаз України» щодо погодження проектів законів про внесення змін до Бюджетного кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».
 
За інформацією Міненерговугілля, яка викладена у пояснювальній записці, для забезпечення енергетичної безпеки України та сталого проходження опалювального сезону 2015/2016 року НАК «Нафтогаз України» провела переговори та уклала договори купівлі-продажу природного газу з європейськими постачальниками, зокрема з компаніями «E.ON Global Commodities SE», «GDF SUEZ Foldgazkereskedelmi Hungaria Kft», «RWE Supply & Trading GmbH», «Trailstone GmbH», «Statoil ASA» та іншими.
 
Зважаючи на відсутність у НАК «Нафтогаз України» усталеної ділової репутації на європейських газових ринках та її низький кредитний рейтинг, європейські контрагенти на сьогодні здійснюють постачання природного газу на умовах короткострокових (щомісячних) договорів зі 100% передоплатою таких поставок.
 
 
З метою врегулювання цього питання, а також беручи до уваги значний дефіцит обігових коштів, Компанія за підтримки Міністерства фінансів України проводить переговори з міжнародними фінансовими організаціями, зокрема з ЄБРР та Світовим банком, щодо можливості їх участі в торговому фінансуванні закупівель НАК «Нафтогаз України» природного газу від європейських постачальників шляхом надання платіжних гарантій.
 
Уряд України у свою чергу надасть державні гарантії в забезпечення виконання НАК «Нафтогаз України» зобов’язань з оплати імпортованого від європейських постачальників природного газу, а також виконання гарантійних зобов'язань міжнародних фінансових організацій, іноземних банків, що забезпечують виконання зобов'язань з оплати імпортованого природного газу, послуг з приєднання та доступу до європейської газотранспортної мережі, а також транспортування газу.
 
З огляду на викладене, з метою забезпечення поставок та транспортування природного газу від європейських постачальників, а також залучення гарантій від міжнародних фінансових організацій, іноземних банків розроблено законопроект №3388, яким пропонується доповнити положення Бюджетного кодексу нормою, яка дозволить надавати виключно у межах і за напрямами, що визначені законом про Державний бюджет України, державні гарантії для формування стабілізаційного (резервного) енергетичного фонду.
 
Законопроектом №3389, який є логічним продовженням попереднього законопроекту, пропонується внести зміни до статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» та визначити, що у 2015 році державні гарантії можуть надаватися також в обсязі до 1 млрд дол.. з метою формування стабілізаційного (резервного) енергетичного фонду за рішенням Кабінету Міністрів України або на підставі міжнародних договорів щодо забезпечення виконання:
 
1) боргових зобов’язань суб’єктів господарювання державного сектору економіки України;
 
2) зобов’язань міжнародних фінансових організацій, іноземних банків за гарантіями, що забезпечують залучення кредитів для проведення розрахунків НАК «Нафтогаз України» за імпортований природний газ, послуги з приєднання та доступу до європейської газотранспортної мережі, транспортування газу;
 
3) зобов’язань НАК «Нафтогаз України» з оплати імпортованого від європейських постачальників природного газу.
 
Тож, поки деякі народні обранці, пропагуючи ідею «дешевого газу власного видобутку», заробили собі декілька зайвих балів до рейтингу, уряду доведеться створити резервний фонд у 25 млрд грн для забезпечення та гарантування оплати за спожитий природний газ. Або вершки, або корінці…
 
Андрій Осадчий
 
Коментарі (0)

загрузка...