Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Проблеми ЖКГ: вирішення пророкують одиницям
Новини ЖКГ
22 Листопада 2017 p.
08 Листопада 2017 p.
07 Листопада 2017 p.
31 Жовтня 2017 p.
27 Жовтня 2017 p.
24 Жовтня 2017 p.
13 Жовтня 2017 p.
12 Жовтня 2017 p.
06 Жовтня 2017 p.
21 Вересня 2017 p.

24СМИ:


Проблеми ЖКГ: вирішення пророкують одиницям

Невдовзі нардепи зберуться на першому пленарному засіданні Верховної Ради у новому 2016 році. Скільки проблемних питань у галузі ЖКГ залишилося з минулого року та яким із них пророкують зміну статусу цьогоріч? – пропонуємо огляд законодавчих ініціатив
У минулому році серед ряду ініціатив, спрямованих на врегулювання насущних проблем у галузі житлово-комунального господарства, парламентарі дали шанс стати Законами лише декільком проектам – щодо енергосервісних компанії (ЗУ №327-VIII та №328-VIII), управління багатоквартирними будинками (ЗУ №417-VIII) та обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги (ЗУ №626-VIII).
 
Так, впродовж 2015 року в Україні з’явилися правові та економічні основи для здійснення енергосервісу у бюджетних установах, а відповідно підстави для залучення до української сфери енергоефективності інвесторів; теоретично було започатковано нову епоху управління багатоквартирними будинками, в якій головна керуюча і виконавча роль відводиться їхнім мешканцям, а не ЖЕКам чи державі; а також – заборонено встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їхнє виробництво.

Цьогоріч Міністерство регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства має надію на погодження Верховною Радою проектів Законів: про житлово-комунальні послуги (№1581-д), поводження з побутовими відходами (№1439) та комерційний облік.
 
Примітно, перші дві ініціативи вже схвалені до розгляду Комітетом Верховної ради з питань будівництва, містобудування і ЖКГ, остання – ще непередана парламентським комітетам.
 
Зауважимо, проектом Закону «Про житлово-комунальні послуги» (№1581-д) пропонується надати можливість мешканцям як співвласникам багатоквартирних будинків самостійно визначати вартість послуг із утримання будинків та прибудинкових територій, а також припинення державного регулювання цін у цій сфері. Окрім загальних вимог до надання житлово-комунальних послуг, у документі визначені їхні характеристики, а також прописані особливості укладання договорів про надання комунальних послуг  при різних формах управління багатоквартирного будинку (безпосередньо власниками, об’єднанням співвласників, управителем). Також документом розмежовуються права, обов’язки та відповідальність учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг і визначені точки комерційного обліку комунальних послуг.
 
 
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з відходами» (№1439) покликаний змінити ставлення українців до проблеми поводження з власними відходами, максимально наблизивши його до європейських практик. Зокрема, передбачається можливість залучення до процесу збирання та перевезення побутових відходів усіх суб’єктів господарювання (як юридичних осіб так і фізичних осіб-підприємців), які мають спеціально обладнанні для цього транспортні засоби та не один рік працюють на ринку надання цих послуг, а також право об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, суб’єктів господарювання – джерел утворення побутових відходів, самостійно визначати собі виконавців послуг із збору та перевезення побутових відходів. Це, переконані у Мінрегіоні, спонукатиме надавачів відповідних послуг зменшувати на них ціну і підвищувати якість надання.
 
За неофіційним текстом, урядовим проектом Закону про комерційний облік, (або ж - «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг») передбачаються зміни до Закону «Про житлово-комунальні послуги», запроваджуючи відносини на основі комерційного обліку. Зокрема, документом передбачається розроблення нормативно-правових актів щодо затвердження: Порядку забезпечення комерційного обліку у сфері комунальних послуг; Методик комерційного обліку питної (холодної) та/або гарячої води, відведення стічних вод; Методик щодо визначення об’ємів питної (холодної), гарячої води, стічних вод та розміру плати у багатоквартирному будинку за послуги з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого водовідведення при наявності вузлів обліку.
 
Поряд із цим наразі на розгляді у профільному Комітеті Верховної Ради знаходиться понад дві сотні законодавчих ініціатив, майже вісім десятків із яких – стосуються безпосереднього вирішення тих чи інших проблемних питань, пов’язаних із житлово-комунальним господарством. 
 
Умовно до найбільш ближчих до погодження парламентарями можна віднести проекти Законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо уточнення сфери застосування та удосконалення окремих положень передачі гуртожитків у власність територіальних громад і забезпечення реалізації житлових прав законними мешканцями гуртожитків)» (№1076) та «Про внесення змін до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (щодо удосконалення механізму надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій)» (№1714). Обидва законодавчих акти вже були схвалені народними обранцями у першому читанні.
 
Першим – законопроектом №1076 – надається рішення проблеми забезпечення житлових прав мешканців гуртожитків, які були внесені до статутних капіталів підприємств. Зокрема, документом пропонується визначити, що гуртожитки, на які поширюється дія Закону №500, включені до статутних капіталів передаються у власність територіальної громади одним із способів: на безкомпенсаційній основі відповідно до цього Закону – за рішенням власника гуртожитку;  на частково-компенсаційній основі відповідно до цього Закону – за спільним рішенням власника гуртожитку та сесії місцевої ради; на частково-компенсаційній основі відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей визначених цим Законом (на договірних засадах) в розмірі, меншому ніж розмір визначений відповідно до частини четвертої цієї статті – за спільним рішенням власника гуртожитку та сесії місцевої ради або за рішенням суду за позовом місцевої ради;  на повній компенсаційній основі за умови попередньої повної компенсації в розмірі, визначеному відповідно до частини четвертої цієї статті - за рішення суду за позовом власника гуртожитку.
 
Другим – законопроектом №1714 - передбачається встановлення норми, згідно з якою виконавці послуг із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мають запровадити побудинковий облік доходів та витрат на їхнє надання, а також щомісячне звітування щодо надання послуг.
 
 
Також мають перспективу впродовж поточного року стати Законами проекти - «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання комунальних послуг)» (№1621), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повернення власникам квартир багатоквартирного будинку та житлових приміщень у гуртожитках незаконно відчужених допоміжних приміщень» (№2262а) та «Про внесення змін до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» (щодо удосконалення деяких положень)» (№2772). Усі вони зараз серед рекомендованих профільним Комітетом до розгляду Верховною Радою.
 
Примітно, сама Верховна Рада збереться на першому пленарному засіданні в цьому році за два тижні – 26 січня.
 
Наталка Підгірна
 
Коментарі (2)
Коля
15 Січня 2016 p. 21:58
Та це нагадує намагання на фундаменті з багна побудувати пристойну будівлю.
Коля
15 Січня 2016 p. 21:59
Та й закони у нас діють лише в одну сторону.

загрузка...