Рус Укр
ГоловнаПублікаціїТранспортНардепи взялися за «апгрейд» правил паркування транспорту
Новини ЖКГ
28 Березня 2024 p.
21 Березня 2024 p.
15 Березня 2024 p.
26 Лютого 2024 p.
08 Лютого 2024 p.
31 Січня 2024 p.
29 Січня 2024 p.
18 Січня 2024 p.

Нардепи взялися за «апгрейд» правил паркування транспорту

Нардепи продовжують іти «реформаторським» шляхом. На часі наведення порядку у сфері паркування транспортних засобів. Головні скрипки – підвищення відповідальності за порушення правил парковки та усунення конкуренції між поліціянтами й інспекторами.

Опісля створення в Україні Національної поліції і відповідно перетворення ДАІ у один із її підрозділів – патрульну поліцію, головною функцією якої є забезпечення порядку та безпеки на автомобільних дорогах, виникла інша нагальна потреба – наведення ладу у сфері паркування транспортних засобів. 

Реалії такі - нині діюча система «дала тріщину». Водії часто ігнорують оплату послуг з паркування, не зважають на вимоги інспекторів-паркувальників, залишають транспортні засоби на тротуарах або на проїзних частинах вулиць, іноді у кілька рядів, що ускладнює рух транспорту, створює затори і інші незручності як для водіїв, так і пішоходів. І поліція у цьому випадку не панацея, оскільки паркування транспортних засобів – зона прямої відповідальності муніципалітетів
 
При цьому, як наслідок, низькі надходження до бюджетів не дають містам можливості оновлювати паркувальні майданчики, будувати підземні та наземні паркувальні комплекси, залучати інвестиції у розвиток паркувальної інфраструктури, тощо. Парковки поступово зникають, що ще більше ускладнює ситуацію. Для порівняння, за інформацією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, на початок 2015 року в Україні (без урахування даних АР Крим, Луганської області та м. Севастополь) налічувалося 3061 майданчик для паркування, що на 658 парковок менше, ніж було станом на 1 січня минулого року. Протягом 2013 року кількість паркувальних майданчиків скоротилася на три десятки, а впродовж 2012-го - на понад чотири сотні.
 
 
На думку парламентарів, причина такої сумної ситуації криється у недосконалості правил паркування транспортних засобів, передусім законодавчому регулюванні цієї сфери. Так, днями групою депутатів під куполом Верховної Ради було зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері паркування транспортних засобів». 
 
Його метою, згідно з пояснювальною запискою, є впровадження в Україні цивілізованої комфортної системи паркування транспортних засобів, що базується на європейській практиці та збалансовує інтереси місцевої громади та автомобілістів.
 
Примітно, що реалізацію цієї мети народні обранці, головним чином, бачать через посилення відповідальності водіїв за порушення правил паркування транспортних засобів. Проектом Закону пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також законів України «Про дорожній рух», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про страхування», «Про Національну поліцію». Зокрема, документом передбачається: створення законодавчого механізму невідворотності відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів; запровадження режиму фото-, відеофіксації правопорушень; поширення вже впровадженого порядку притягнення до адмінвідповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, за окремі порушення правил дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, на випадки порушення окремих правил паркування транспортних засобів, зокрема, несплату вартості послуг з паркування або паркування на місцях для інвалідів особами, що не мають такого права; обов’язкове залишення копії постанови про притягнення до адмінвідповідальності, винесеної інспектором паркувального простору за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, на лобовому склі транспортного засобу; надання можливості звільнення від відповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, у разі вибуття з її володіння номерного знаку внаслідок протиправних дій інших осіб або звернення до відповідного підрозділу інспекторів паркувального простору особи, яка фактично керувала автомобілем у момент вчинення правопорушення; винесення постанови про притягнення до адмінвідповідальності за порушення правил паркування без обов’язкового складання протоколу про адмінправопорушення; наділення повноваженнями розгляду справ про адміністративні правопорушення та здійснення тимчасового затримання транспортного засобу інспекторів паркувального простору – а саме: уповноважених виконавчими органами сільських, селищних та міських рад посадових осіб цих органів або посадових осіб відповідних комунальних підприємств, що здійснюють діяльність у сфері паркування транспортних засобів; прив‘язку розмірів штрафних санкцій за порушення правил паркування, в т.ч. за несплату послуг з користування відповідними майданчиками, до вартості однієї години паркування (у 20-кратному розмірі); надання 50% знижки в оплаті штрафів за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, у разі сплати штрафу протягом 5 банківських днів; введення обов‘язкової вимоги щодо обладнання паркувальних майданчиків платіжними терміналами або паркувальними автоматами на відстані до 100 м від відповідного майданчика; надання можливості місцевим радам звільняти від оплати за паркування електромобілі та інші екологічні види транспорту.
 
Окрім цього, законопроектом №3584 уповноваженим місцевою владою інспекторам паркувального простору надається право притягати до відповідальності порушників правил зупинки-стоянки автомобілів в межах відповідного населеного пункту, якщо справа про таке правопорушення не була розглянута поліцейськими, а факт порушення зафіксований в режимі фотозйомки/відеозапису. 
 
Документом також визначається, що інспектори мають право здійснювати тимчасове затримання автотранспорту шляхом евакуації та доставки для зберігання на спецмайданчик чи стоянку за умови, що розміщення транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху, а також у разі паркування на місцях для інвалідів особами, що не мають такого права.
 
Поряд з цим, для забезпечення ефективного та комфортного для учасників дорожнього руху використання паркувального простору проектом створюється законодавча можливість запровадження за рішеннями органів місцевого самоврядування на території відповідних населених пунктів автоматизованої системи контролю паркувального простору. Це комплексна комп'ютеризована система (база), що автоматизує усі процеси у сфері паркування – від оплати послуг до отримання в онлайн режимі інформації про усі аспекти процесу паркування.
 
 
Водночас нардепи допускають ймовірність виникнення конкуренції повноважень між поліціянтами та інспекторами-паркувальниками при розгляді адміністративних справ щодо порушення правил зупинки-стоянки транспортних засобів у межах населених пунктів, адже від цього залежатиме наповнення бюджетів. 
 
Зауважимо, згідно з вимогами Бюджетного кодексу України, адміністративні штрафи, накладені уповноваженими підрозділами Національної поліції, спрямовуються до державної казни, а штрафи, накладені уповноваженими місцевою владою посадовими особами, надходять до відповідного міського, селищного або сільського бюджету.
 
Щоб цього уникнути паралельно до Верховної Ради цією ж групою депутатів було подано супровідний проект Закону №3585 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розподілу надходжень від штрафів за порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів в межах населених пунктів». Цим документом пропонується внести зміни до статей 29, 64 та 69 Бюджетного кодексу України, а саме установити, що адміністративні штрафи, які накладаються за порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів, встановлених частинами 1 та 3 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, розподіляються пропорції: 50% – до доходів Державного бюджету, 50% – до доходів відповідного міського, сільського або селищного бюджету. При цьому підкреслюється, що такий розподіл застосовуватиметься щодо штрафів за відповідні порушення лише на території населених пунктів і не залежатиме від того, посадова особа якого органу – поліцейський або інспектор паркувального простору виніс постанову про притягнення до адміністративної відповідальності.
 
Примітно, у такій же пропорції розподілятиметься і пеня за несплату відповідних штрафів.
 
Нагадаємо, раніше народні обранці вже намагалися змінити правила гри у паркувальній сфері. Наприкінці лютого у Верховній Раді був зареєстрований проект Закону №2228 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо правил паркування транспортних засобів», який згодом було допрацьовано та замінено на проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо правил паркування, зупинки, стоянки транспортних засобів». Обидві версії документу також передбачали посилення адміністративної відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів, однак у ціль не влучили – парламентарі ініціативи відхилили.
 
Вадим Менаєв
 
Коментарі (1)
Владимир4
10 Грудня 2015 p. 13:52
Во всех этих потугах четко прослеживается только одно - сварганить еще один дополнительный источник пополнения местных бюджетов . Паркуются где попало ? Стройте паркинги , например обязывайте застройщиков , законодательные механизмы есть . Не платят денег за парковку на существующих муниципальных парковках , я открою Вам большой секрет - платят , просто парковщики берут деньги себе в карман , а чего еще от них ожидать при з/п в 1500 грн . ???