Рус Укр
ГоловнаПублікаціїУтилізація ТПВНардепи визначили правила гри для відходів упаковки
Новини ЖКГ
21 Вересня 2017 p.
13 Вересня 2017 p.
08 Вересня 2017 p.
31 Серпня 2017 p.
28 Серпня 2017 p.
21 Липня 2017 p.
20 Липня 2017 p.
10 Липня 2017 p.
07 Липня 2017 p.
26 Червня 2017 p.

24СМИ:


Нардепи визначили правила гри для відходів упаковки

Проблеми у сфері поводження з відходами мають намір вирішити за допомогою прийняття Закону «Про упаковку та відходи упаковки». Цим документом пропонуються нові принципи держполітики у сфері та передбачається фінансова відповідальність за порушення.

В Україні склалася вкрай незадовільна ситуація у сфері поводження з відходами, зокрема щодо забезпечення їх збирання, перероблення та утилізації, залучення у господарський обіг. За даними Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, у 2014 році було перероблено та утилізовано всього близько 4,2% побутових відходів, з них: 1,7% спалено і лише 2,5% передано на переробні підприємства в якості вторинної сировини, решта - потрапила на звалища, які і без того переповнені. 

Зауважимо, мова йде про 45 млн куб. м (10 млн тонн) побутових відходів, які утворилися впродовж 2014 року.
 
Така ситуація аж ніяк не сприяє ні екології країни, ні розвитку переробної промисловості, ні виконанню положень Угоди про асоціацію з ЄС, коаліційної угоди Верховної Ради VIII скликання, тощо.
 
Примітно, щоб виправити ситуацію протягом 2015 року у Верховній Раді було зареєстровано близько восьми законопроектів, які стосуються сфери поводження з відходами, але жоден із них так і не був прийнятим.
 
 
Тепер нардепи роблять ставки на проект Закону «Про упаковку та відходи упаковки». Відповідний документ (за реєстраційним номером 4028) був нещодавно поданий до парламенту групою депутатів.
 
Згідно з пояснювальною запискою, його метою є гармонізація законодавства України у сфері поводження з упаковкою та її відходами із законодавством Європейського Союзу та встановлення правових основ для створення в країні системи роздільного збирання, комплексного перероблення та утилізації відходів упаковки, збільшення обсягів їхнього використання як вторинної сировини, впровадження європейського досвіду функціонування таких систем.
 
Народні обранці порахували, що відсутність ефективної системи збирання відходів упаковки в Україні призводить до щорічної втрати вагомого ресурсного потенціалу для переробної промисловості у вигляді відходів паперу і картону від 1,5 до 1,6 млн тонн, скла — 1,0 млн тонн, полімерів — 0,6 млн тонн та ін.
 
Тож, законопроектом №4028 пропонується визначити поняття упаковки та її відходів, виробник упаковки, системи поводження з відходами упаковки, інших, які охоплюють діяльність, що пов’язана з проектуванням, виробництвом, кінцевим використанням упаковки і запобіганням утворенню та накопиченню її відходів. 
 
Поряд з цим окреслюються принципи державної політики у сфері поводження з відходами упаковки, правові основи для створення організацій розширеної відповідальності виробників упаковки, що мають статус неприбуткових організацій.  Зокрема, відповідно до статті 8 Директиви ЄС №2008/98/ЄС про відходи, закріплюється на законодавчому рівні принцип «розширеної відповідальності виробника». Цей принцип передбачає прийняття повернутих продуктів та відходів, що лишилися після використання таких продуктів, так само як і подальше управління відходами та фінансова відповідальність за таку діяльність.
 
Для виконання цих вимог документом вводиться обов’язок виробників упаковки виконувати встановлені законопроектом норми з перероблення та утилізації відходів упаковки, а також пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 82-8 щодо порушення вимог законодавства у сфері поводження з відходами упаковки.
 
У новій статті 82-8 йдеться, що:
 
- порушення вимог до упаковки відповідно до Закону України «Про розширену відповідальність виробників упаковки» тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 250 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 
 
- порушення вимог щодо обліку та звітування про виконання норм перероблення та утилізації відходів упаковки тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 400 до 450 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
 
- подання недостовірних даних про виконання норм перероблення та утилізації відходів упаковки  тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 400 до 450 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
 
- невиконання норм перероблення та утилізації відходів упаковки тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 450 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
 
Окрім цього, зазначеним документом:
 
- Визначаються вимоги до упаковки, в тому числі до маркування і декларування. Зокрема, на ній має вказуватися матеріал (речовина), з якого (якої) її виготовлено, таке маркування має бути чітко видиме, зрозуміле, стійке і тривке, навіть після відкриття упаковки. На вимогу виробник обов’язково має надавати декларацію, у якій міститься назва та адреса виробника товару в упаковці; назва пакувального матеріалу та інша інформація, необхідна для ідентифікації; відповідність вимог, визначених у статтях 5 і 6 цього Закону; дата видачі, прізвище, підпис та посаду особи, яка видала декларацію.
 
- Затверджуються норми утилізації та перероблення відходів упаковки на перші 5 років дії Закону; 
- Визначається порядок самостійного чи через організацію розширеної відповідальності виконання норм перероблення та утилізації відходів упаковки;  
- Встановлюється реєстрація виробників упаковки та організацій розширеної відповідальності;
- Визначаються повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами упаковки.
 
Детальніше із текстом проекту Закону №4028 можна ознайомитися тут.
 
Нардепи переконані, що прийняття цього документу призведе до збільшення обсягів використання відходів упаковки як вторинної сировини для переробної промисловості України; зменшення впливу відходів упаковки на довкілля; мінімізування витрат суспільства на здійснення природоохоронних заходів поводження з відходами упаковки; поступового залучення населення до вирішення проблеми мінімізації впливу відходів упаковки на довкілля.
 
Вадим Менаєв
 
Коментарі (0)

загрузка...