Рус Укр
ГоловнаЗаконопроектиЗакон №1166-18 Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україн
Новини ЖКГ
08 Листопада 2017 p.
07 Листопада 2017 p.
31 Жовтня 2017 p.
27 Жовтня 2017 p.
24 Жовтня 2017 p.
13 Жовтня 2017 p.
12 Жовтня 2017 p.
06 Жовтня 2017 p.
21 Вересня 2017 p.
13 Вересня 2017 p.

Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

Закон №1166-18 Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україн

Прийняття зазначеного законопроекту обумовлене необхідністю запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні, збільшення надходжень до бюджету та удосконалення окремих положень Податкового кодексу України

Закон №1166-18 Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні

Прийняття зазначеного законопроекту обумовлене необхідністю запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні, збільшення надходжень до бюджету та удосконалення окремих положень Податкового кодексу України, а також необхідністю реалізації заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, недопущення втрат бюджету, та забезпечення соціальної підтримки громадян, виходячи з фінансових можливостей держави.

Мета і шляхи її досягнення
Вдосконалення норм Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України запропоноване законопроектом має на меті створення умов для збільшення надходжень до бюджету та покращення адміністрування податків.


Законопроектом, зокрема пропонується:
збільшити ставки податків і зборів, крім збору за спеціальне використання лісових ресурсів та екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів, визначених в абсолютних значеннях (крім євро), на індекс споживчих цін, індекс цін виробників промислової продукції (постанова КМУ від 18.12.2013 № 978);


запровадити на постійній основі застосування основної ставки податку на прибуток підприємств на рівні 18 відсотків та податку на додану вартість на рівні 20 відсотків;


переглянути ставки плати за користування надрами для видобування корисних копалин, здійснити повний перехід до відсоткових ставок та укрупнити групи корисних копалин у розрізі ставок плати за користування надрами;

розширити коло платників по платі за користування надрами для видобування корисних копалин, які проводять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування;

запровадити норму згідно з якою платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є землевласники та землекористувачі - громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що в межах наданих їм земельних ділянок розмір яких перевищує норми встановлені Земельним кодексом України для безоплатного виділення, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв у обсязі понад 13 кубічних метрів на особу в місяць;

встановити щорічне коригування бази оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного), оскільки діюча на сьогодні база оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь, проведена за станом на 1 липня 1995 року;

передбачити розширення кола платників збором у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за рахунок суб’єктів господарювання, які закуповують імпортований природний газ у нерезидентів України для власного використання як паливо або сировину та нафтогазовидобувних підприємств, що провадять господарську діяльність з видобування вуглеводневої сировини, які використовують видобутий ними в Україні природний газ як паливо або сировину;

поширити на всі категорії земель вимоги, згідно якої мінімальний розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності, не може бути менше 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
збільшити у 2 рази ставки оподаткування збором за користування радіочастотним ресурсом України;

застосувати єдину ставку акцизного податку на дизпаливо (98 € за 1000 кг) замість диференціації ставок в залежності від вмісту сірки (від 46 до 98 € за 1000 кг) та запровадити оподаткування альтернативного палива;

збільшити вдвічі ставки на нові автомобілі та мотоцикли з об’ємом двигуна більше 0,5 л;
встановити ставки акцизного податку на мотоцикли об’ємом двигуна до 0,5 л на рівні 0,06 євро за 1 см. куб. (як найнижча запропонована ставка на автомобілі);
підвищити у 2 рази ставки акцизного податку на автомобільні кузови;
відновити особливості оподаткування податком на додану вартість діяльності підприємств, пов’язаної з реалізацією зернових і технічних культур;
запровадити справляння збору на обов’язкове державне пенсійне страхування за ставкою 0,5% при здійсненні операцій з купівлі юридичними та фізичними особами іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі;
встановити ставку податку на доходи фізичних осіб 15(17)% для доходів у формі пенсійних виплат, які на сьогодні не оподатковуються, якщо їх розмір перевищує десять тисяч гривень з суми перевищення;
запровадити оподаткування ПДВ за ставкою 7 % на операції з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення (імпорт та постачання виробником);
зменшити неоподатковуваний імпорт товарів, що переміщуються в міжнародних поштових відправленнях, з 300 до 150 євро;
визначити базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, загальну площу об’єкта житлової нерухомості, замість житлової.
Також пропонується встановити прогресивну шкалу оподаткування податком на доходи фізичних осіб за ставками 15%, 17%, 20, 25%, 30% для всіх доходів, включаючи, зокрема, дивіденди, проценти, роялті, інвестиційний прибуток, із запровадженням обов’язку для платника податку здійснити за результатами року перерахунок нарахованого (утриманого) податку.
Крім того, законопроектом передбачається збільшити ставки акцизного податку на алкогольні напої та тютюнові вироби на 25%, пиво – на 42,5%.
У поточному році були підняті ставки акцизного податку на спирт етиловий та алкогольні напої на 14%, на тютюнові вироби – на 6,5%, в той час як на пиво ставки не підвищувалися.
Таким чином, в результаті підвищення, запропонованого проектом, сукупне підвищення ставок на спирт та алкогольні напої у 2014 році становитиме 39%, на тютюнові вироби – 31,5%, на пиво – 42,5%.
Законопроект також передбачає оптимізацію загальної чисельності правоохоронних органів (МВС, СБУ, Управління держохорони, прокуратури).
Зокрема, пропонується скоротити загальну чисельність МВС на 79400 осіб (з 324400 осіб до 245000 осіб), Служби безпеки на 3350 осіб (з 33500 осіб до 30150 особи), Управління держохорони на 299 осіб (з 2993 осіб до 2694 осіб) та прокуратури - на 2263 осіб (з 22630 до 20367).
Проектом Закону України також передбачається до стабілізації економічної ситуації в країні зупинити дію норм Закону України «Про державну службу» стосовно виплати державним службовцям, працівникам органів місцевого самоврядування грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в державних органах, зразкове виконання трудових обов’язків та грошової допомоги в розмірі 10 посадових окладів у разі виходу на пенсію за наявності стажу державної служби не менше 10 років, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо виплати вихідної допомоги у розмірі 10 місячних заробітних плат судді, який вийшов у відставку, та Закону України «Про прокуратуру» стосовно виплати прокурорам і слідчим при виході на пенсію грошової допомоги у розмірі місячного заробітку за кожен повний рік роботи прокурором, слідчим прокуратури чи на посадах у науково-навчальних закладах прокуратури.
На даний час відповідно до окремих законів України при виході на пенсію (у відставку) державним службовцям, суддям, прокурорам, слідчим,та працівникам органів місцевого самоврядування та дипломатичним працівникам виплачується грошова допомога.
Розмір грошової допомоги, що виплачується державним службовцям, працівникам органів місцевого самоврядування складає від 12 до 51 тис. гривень, прокурорам та слідчим – від 130 до 300 тис. гривень, розмір вихідної допомоги судді, який вийшов у відставку - від 164 до 228 тис. гривень в місцевих та апеляційних судах та до 400 тис. гривень у вищих судах.

Разом з тим, ці особи мають спеціальні пенсії, розміри яких набагато вищі, ніж у працівників, які виходять на пенсію на загальних умовах. Так, наприклад, пенсія державним службовцям призначається у розмірі 80 % суми їх заробітної плати. Для працівників, що виходять на пенсію на загальних умовах, розмір пенсії складає 46,7 % їх заробітку.

При таких розмірах пенсій державним службовцям, суддям, прокурорам та слідчим виплата в період жорсткої економії бюджетних коштів вищевказаних грошових допомог є невиправданою.
Крім того, відповідно до Закону України «Про державну службу» державним службовцям раз на 5 років надається грошова винагорода за сумлінну безперервну працю в державних органах, виплата якої здійснюється за суб’єктивним підходом окремим категоріям працівників.

Законопроектом передбачається внести зміни до деяких законів України, якими передбачено право на пільги осіб за професійною ознакою.

Пропонується посилити адресність надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг, проїзду, на придбання твердого палива шляхом урахування рівня доходів громадян та надання їх у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Метою проекту є уніфікації підходів під час призначення допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку шляхом їх об’єднання та збільшення розміру допомоги при народженні першої дитини та її виплати протягом 36 місяців.

Метою проекту акта є збільшення надходжень до Пенсійного фонду, які спрямовуватимуться на виплату трудових пенсій. 
Законопроектом передбачається змінити пропорції розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зменшивши частки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття і у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, спрямувавши їх на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (до солідарної системи) та на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві.
У середньому розміри єдиного внеску зміняться таким чином:
- на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття зменшиться на 1,0 відсоток;
- на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням зменшиться на 0,2 відсотка;
- на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування збільшиться на 1,1 відсотка;
- на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, збільшиться на 0,1 відсотка.
При цьому, загальний розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не зміниться.

Оскільки, відповідно до чинного законодавства дефіцит коштів Пенсійного фонду покривається за рахунок державного бюджету, запровадження законопроекту сприятиме зменшенню навантаження на державний бюджет.
Враховуючи зазначене, внесення запропонованих змін сприятиме оптимальному розподілу страхових внесків та покращенню фінансового стану Пенсійного фонду.
Законопроектом пропонується встановити призначення пенсії в розмірі 70 відсотків від суми місячної чинної заробітної плати (заробітку), з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, для окремих категорій осіб.
Проектом акта встановлюється, що громадянам, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, виплати, передбачені законодавством у сфері соціального та пенсійного страхування, здійснюються за рахунок коштів, які надходять від платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, розташованих на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя.

У разі виникнення дефіциту коштів для фінансування цих виплат, такий дефіцит покривається за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим та бюджету м. Севастополя. Громадяни України, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, і не отримали громадянства Російської Федерації та не одержують пенсії та соціальні послуги від органів пенсійного забезпечення Російської Федерації, мають право на отримання виплат відповідно до пенсійного законодавства України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Законопроектом передбачається призупинити на 2014 – 2015 роки дію частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо здійснення перерахунку пенсій у зв’язку із збільшенням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески.

3. Правові аспекти
У цій сфері діють такі нормативно-правові акти:
- Конституція України;
- Податковий кодекс України;
- Митний кодекс України;
- Кодекс України «Про надра»;
- Водний кодекс України;
- Закон України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування»;
-Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про міліцію»;
- Закон України «Про загальну структуру і чисельність Міністерства внутрішніх справ України»;
- Закон України «Про Службу безпеки України»;
- Закон України «Про загальну структуру і чисельність Служби безпеки України»;
- Закон України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб»;
- Закон України «Про загальну структуру і чисельність Управління державної охорони України»;
- Закон України «Про прокуратуру»;
- Закон України «Про державну службу»;
- Закон України «Про судоустрій та статус суддів»;
- Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»;
- Закон України «Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України»;
- Закон України «Про правові засади цивільного захисту»;
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про культуру»;
- Закон України «Про захист рослин»;
- Закон України «Про бібліотеки і бібліотечну справу»;
- Закон України «Про музеї та музейну справу»;
- Основи законодавства України про охорону здоров’я;
- Кодекс цивільного захисту України;
- Закон України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»;
- Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;
- Закон України «Про наукову та науково-технічну діяльність»;
- Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;
- Закон України «Про статус народного депутата України»;
- Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;
- Закон України «Про пенсійне забезпечення»;
- Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»;
- Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»;
- Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація зазначеного акта надасть можливість отримання додаткових надходжень до зведеного бюджету.
Починаючи з 2015 року прийняття законопроекту дозволить щороку заощаджувати бюджетні кошти на утримання МВС, Служби безпеки, Управління держохорони та Генпрокуратури в сумі близько 1350 млн. гривень та спрямовувати їх на соціальний захист населення (на 2014 рік економія коштів буде незначною у зв’язку з необхідністю проведення розрахунків із звільненими особами та їх утриманням до кінця року).
Реалізація проекту Закону України сприятиме раціональному використанню бюджетних коштів, передбачених на оплату праці працівників державних органів і судів, та недопущення заборгованості із заробітної плати.
Встановлення єдиного розміру допомоги при народженні дитини та скасування допомоги по догляду за дитиною до 3 років дозволить зекономити близько 3,5 млрд. гривень, які будуть спрямовані на соціальний захист найбільш уразливих категорій громадян.
Запровадження законопроекту дасть можливість збільшити у 2014 році власні надходження Пенсійного фонду на 3 447,4 млн. грн. та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань - на 470,1 млн. гривень, скоротити видатки із Державного бюджету на виплату пенсій до кінця 2014 року на 10,7 млн. грн., зменшити видатки Пенсійного фонду України на 1 357,6 млн. грн. у 2014 році.

5. Позиція заінтересованих органів
Проект Закону України погоджено з усіма зацікавленими центральними органами виконавчої влади.

6. Регіональний аспект
Проект Закону не стосується питання розвитку регіонів.

7. Запобігання корупції
У законопроекті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення
Проект акта потребує проведення консультацій з громадськістю шляхом розміщення його на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України.

9. Оцінка регуляторного впливу
Законопроект є регуляторним актом та потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

10. Прогноз результатів
Прийняття Закону України дозволить збільшити дохідну частину бюджету на суму близько 44 млрд. грн. в розрахунку на рік, у розрахунку на 7 місяців 2014 року – на суму близько 25 млрд. гривень;
дозволить оптимізувати чисельність МВС, СБУ, УДО, органів прокуратури та заощадити бюджетні витрати на забезпечення їх діяльності;
сприятиме раціональному використанню державних коштів та дозволить спрямувати вивільнені ресурси на забезпечення основних виплат працівникам державних органів;
дозволить упорядкувати систему надання пільг населенню, а також запровадити адресний підхід при їх наданні громадянам за професійною ознакою;
дозволить законодавчо врегулювати у відповідних базових законах України, що передбачають надання державних соціальних гарантій, окремі питання надання соціальної підтримки, виходячи із можливості фінансового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України, та дасть можливість уникнути судових позовів та довготермінових боргових зобов’язань держави;
дозволить оптимізувати розподіл єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
дозволить врегулювати питання соціального та пенсійного страхування громадян, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя;
сприятиме стабілізації економічної ситуації в країні, шляхом зменшення навантаження на видаткову частину державного бюджету, зокрема зменшення видатків з державного бюджету Пенсійному фонду України.
Додаткові надходження до бюджету та економія коштів буде спрямована на соціальний захист громадян, а також дасть можливість забезпечувати своєчасні розрахунки із господарюючими суб’єктами за надані послуги, поставлені товари, продукти харчування тощо для бюджетних установ, що сприятиме фінансовій стабілізації та економічному зростанню, погашенню заборгованості із заробітної плати, накопиченої у минулих роках.




Міністр фінансів України О. ШЛАПАК


" ___ " ___________ 2014 р.
 

 

 

Переглянути текст закону

Верховна Рада України
 
Коментарі (4)
Ольга Якушева
29 Квітня 2014 p. 08:27
в тексте: "осуществить полный переход к процентных ставок"
Ольга Якушева
29 Квітня 2014 p. 08:29
в тексте: "установить ежегодная корректировка базы налогообложения". такое впечатление, что с китайского переводили.
Ольга Якушева
29 Квітня 2014 p. 08:32
в тексте: "распространить на все категории земель требования, согласно которой". зачем так язык уродовать, подавайте уже языком оригинала
Ольга Якушева
29 Квітня 2014 p. 08:36
в тексте: "в результате повышения, предложенному проекту"
Loading...
Loading...