Рус Укр
ГоловнаНовини ЖКГФінансування ЖКГ Парламент врегулює відносини у сфері державно-приватного партнерства
Новини ЖКГ
02 Грудня 2021 p.
25 Листопада 2021 p.
22 Листопада 2021 p.
19 Листопада 2021 p.
11 Листопада 2021 p.
10 Листопада 2021 p.
08 Листопада 2021 p.
04 Листопада 2021 p.
29 Жовтня 2021 p.

Парламент врегулює відносини у сфері державно-приватного партнерства

Розроблення законопроекту, як зазначено в пояснювальній записці, викликано необхідністю усунення недоліків, що перешкоджають розвитку ДПП, а метою – створення на законодавчому рівні умов для розвитку ДПП в Україні.
На сайті Верховної Ради 22 березня оприлюднений проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо державно-приватного партнерства), зареєстрований за № 10228 від 20.03.2012.
 
Ініціаторами законопроекту виступила група народних депутатів, які є членами різних політичних партій: Наталя Королевська, Ксенія Ляпіна, Валерій Гацько, Валерій Крайній, Михайло Чечетов, Леонід Литвинов, Микола Янковський та Микола Солошенко.
 
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про державно-приватне партнерство», що потребує внесення відповідних змін до низки законодавчих актів, що регулюють відносини у сфері державно-приватного партнерства (далі – ДПП): законів України «Про концесії», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Про угоди про розподіл продукції», «Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності», «Про оренду державного та комунального майна», «Про управління об’єктами державної власності», «Про оренду землі», Земельний кодекс України.
 
Розроблення законопроекту, як зазначено в пояснювальній записці, викликано необхідністю усунення недоліків, що перешкоджають розвитку ДПП, а метою – створення на законодавчому рівні умов для розвитку ДПП в Україні.
 
Для досягнення цих завдань законопроектом вносяться зміни до Закону України «Про державно-приватне партнерство», якими визначаються:
 
- можливості використання земельної ділянки приватним партнером безпосередньо на підставі договору, що укладається в рамках ДПП, що дозволить уникнути необхідності державної реєстрації речового права на землю;
 
- повноваження органів державної влади, органів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на проведення аналізу ефективності здійснення ДПП, вимоги до висновку, складеного за результатами аналізу ефективності; 
 
- повноваження органів державної влади, органів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на прийняття рішення про проведення конкурсу з вибору приватного партнера можливість зміни умов договору лише у випадку істотної зміни обставин;
 
- розширення переліку зобов'язань держави, Автономної Республіки Крим, територіальних громад, що можуть бути передбачені договором, укладеним в рамках ДПП, що дозволить приватному партнерові обґрунтовано розраховувати на фінансову чи іншу участь держави у реалізації проекту;
 
- встановлення для приватного партнера гарантій на випадок неврахування в тарифі інвестиційної складової, або затвердження тарифу на рівні, нижчому за економічно обґрунтований.
 
Слід зазначити, що реформування житлово-комунального господарства на рівні держави потребує значних коштів і на сьогоднішній день вирішення цього питання лише за допомогою коштів держави або місцевих громад є неможливим, оскільки несе суттєве фінансове навантаження як на бюджет країни в цілому, так і на місцеві бюджети, тому створення в країні умов для розвитку ДПП дасть змогу залучити фінансові ресурси вітчизняних і міжнародних організацій для реалізації інвестиційних проектів у сфері житлово-комунального господарства.
 
Коментарі (0)