Рус Укр
ГоловнаНовини ЖКГЗаконодавствоКомунальні землі не гратимуть на аукціоні
Новини ЖКГ
28 Березня 2024 p.
21 Березня 2024 p.
15 Березня 2024 p.
26 Лютого 2024 p.
08 Лютого 2024 p.
31 Січня 2024 p.
29 Січня 2024 p.
18 Січня 2024 p.

Комунальні землі не гратимуть на аукціоні

У Верховну Раду було внесено проект Закону №10536 «Про внесення змін до статті 134 Земельного кодексу України (щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла)».

У Верховну Раду було внесено проект Закону №10536 «Про внесення змін до статті 134 Земельного кодексу України (щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла)» 25 травня, запропонований народним депутатом  Олегом  Надошою (фракція «Партія регіонів»).

Законопроектом  пропонується внести зміни до пункту 2 до статті 134 Земельного кодексу щодо обов'язковості продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах), а саме – доповнити, що вони не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) або права на них у разі надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам словами, «а також господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 75 відсотків».
 
Відповідно до пояснювальної записки,  проект Закону спрямований на забезпечення стимулювання та ефективного розвитку підприємств державного та комунального сектору економіки з метою досягнення позитивного результату від їх діяльності, як соціального, так і для держави та громад, що полягає в отриманні власниками корпоративних прав відповідних дивідендів від прибуткової діяльності цих підприємств.
 
Оскільки роздержавлення підприємств будівельного комплексу, разом з позитивним ефектом підвищення рівня конкурентної боротьби має і негативну сторону. Державні та місцеві органи влади суттєво позбавлені можливості контролюючого впливу на діяльність будівельних підприємств при необхідності забезпечення виконання завдань та реалізації проектів, що несуть в собі значну частину соціального навантаження, у тому числі щодо будівництва житла для населення. 
 
Як наслідок, збільшуються випадки, коли забудовники порушують свої зобов'язання або не виконують їх взагалі. 
 
З урахуванням зазначеного під час вибору забудовника постає питання довіри до нього, а також необхідності певних гарантій виконання зобов'язань.
 
Таку довіру, як збоку державної, так і місцевої влади, викликають підприємства будівельної галузі, які виконують функції замовника і є суб'єктами державного або комунального сектору економіки, що забезпечують також і вирішення завдань комплексного розвитку територій. Відповідно до закону, це підприємства, у статутному фонді яких частка державної або комунальної власності становить величину, яка надає державним органам або органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на їх господарську діяльність.  
 
Прийняття запропонованих змін до проекту закону, на думку пана Надоши,  надасть можливість підприємствам державного та комунального сектору економіки в установленому порядку для державних (комунальних) підприємств та бюджетних установ отримувати в оренду або у власність земельні ділянки, що дозволить їм вести ефективну господарську діяльність та сприятиме збільшенню надходжень до державного та місцевого бюджетів у вигляді дивідендів. 
 
 
Коментарі (0)