Рус Укр
ГоловнаКоментаріЗаконодавствоПідвищення цін на проїзд - карта у політичній грі
Новини ЖКГ
02 Травня 2024 p.
28 Березня 2024 p.
21 Березня 2024 p.
15 Березня 2024 p.
26 Лютого 2024 p.
08 Лютого 2024 p.
31 Січня 2024 p.
29 Січня 2024 p.

Підвищення цін на проїзд - карта у політичній грі

Нова ініціатива опозиції про заборону підвищення ціни на проїзд у пасажирському транспорті має чіткий «політичний підтекст» і пов'язана з можливим оголошенням виборів мера Києва.

Парламентська опозиція пропонує Верховній Раді заборонити суб'єктам господарської діяльності всіх форм власності протягом двох років підвищувати ціни на проїзд у пасажирському транспорті, крім таксі. Ініціатива, на думку експертів, має чіткий «політичний підтекст» і пов'язана з можливим оголошенням виборів мера Києва. Втім, шансів на запровадження мораторію небагато - в Партії регіонів заявили, що не будуть підтримувати колег з опозиції, - повідомляє «Комерсант-Україна».

Законопроект №3331 «Про введення мораторію на підвищення тарифів на послуги пасажирського транспорту (крім таксі)» підготували і внесли у Верховну Раду народні депутати Олександр Бригинець та Андрій Павловський («Батьківщина»). У проекті закону пропонується на два роки заборонити підвищувати ціни на проїзд у пасажирському транспорті (крім таксі) суб'єктам господарювання всіх форм власності.

«Влада каже, що у нас в країні - нульова інфляція, і при цьому ми кожен день чуємо від урядовців розмови про підвищення тарифів на проїзд. Якщо немає інфляції, то не може бути і підвищення цін. А якщо такі розмови є - то ми можемо говорити про неефективність керівників, а значить, їх потрібно змінювати»,- заявив пан Бригинець.

Автори документа передбачили відповідальність за порушення мораторію: з суб'єкта, який порушив заборону, стягується штраф у п'ятикратному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

«Сподіваємося, що законопроект підтримають усі фракції: я думаю, що представники більшості також не зацікавлені в підвищенні тарифів - це збуджує революційні настрої в суспільстві»,- сказав Олександр Бригинець.

Тема підвищення тарифів на послуги пасажирського транспорту в останній час актуальна для Києва. Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, у середині вересня голова Державної інспекції з контролю за цінами Міністерства економічного розвитку Олександр Кисельов заявив, що проїзд у столичному метрополітені подорожчає через підвищення цін на електроенергію, а також необхідності оновлювати техніку. Водночас у Київській міській держадміністрації стверджують, що про зміну тарифів стане відомо лише в кінці року.

Читайте також: Проїзду у громадському транспорті столиці визначили нову ціну

На думку представників Партії регіонів, введення мораторію не вирішить проблему з підвищенням тарифів, а лише погіршить ситуацію з розвитком всієї транспортної галузі.

«Я не думаю, що підтримувати ініціативу введення мораторію на підвищення тарифів - це розумний крок. В містах краще вирішити проблему по-іншому: компенсувати перевезення пільгових категорій населення»,- заявив народний депутат Дмитро Святаш (Партія регіонів).

Його колега по фракції, член комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Олександр Момот вважає, що представники більшості у парламенті не підтримають введення мораторію.

«Ця ініціатива опозиції - чистий популізм. Якщо тобі не потрібно купувати рухомий склад, платити зарплату своїм працівникам - можна навіть знижувати тарифи»,- зазначив пан Момот.

Директор Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко вважає, що законодавча ініціатива опозиції має чіткий політичний підтекст.

«Введення мораторію на підвищення тарифів - це класична популістська ініціатива: опозиція бореться за права споживачів, які, на їхню думку, не повинні платити більше»,- вважає пан Фесенко.

Його думку поділяє директор соціологічної служби «Український барометр» Віктор Небоженко: «Кияни підтримають аргументи опозиції, і це дуже вдала можливість для використання у передвиборній кампанії мера столиці».

 
Коментарі (0)